Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13391
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorسيفاوي, سماح-
dc.contributor.authorجلجال, خالدية-
dc.date.accessioned2023-10-12T13:29:42Z-
dc.date.available2023-10-12T13:29:42Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13391-
dc.descriptionThe aim of the study was to identify family communication patterns among female primary school professors. Among these objectives was to detect communication patterns within the family and to learn about the relationship of family communication with the upbringing and formation of female professors. Finally, to identify the level of family communication, the research group was selected, which included 20 teachers at Tiaret State schools. - There is a multiplicity of family communication patterns among primary school teachers. - The communication pattern of primary teachers is linked to theirs social status. - Family communication patterns are linked to the type of family relationship. - Vocational training affects female professors by acquiring new communication skills. - The family's communication or media skills are multiplied by the pattern used. - The activation of family contact on the process of socialization depends on the user's pattern, the social relationship and the social relationship. The following findings were found by the study to be positive methods and patterns of family communication, which are reflected with its emotionally and socially balanced memberen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى التعرف على أنماط الاتصال الأسري لدى أستاذات التعليم الابتدائي ومن بين هذه الأهداف الكشف عن أنماط الاتصال داخل الأسرة والتعرف على علاقة الاتصال الأسري بتنشئة وتكوين الأستاذات وأخيرا التعرف على مستوى الاتصال الأسري بحيث تم اختيار مجموعة البحث والتي شملت 20 مبحوثة بمدارس ولاية تيارت حيث قمنا باتباع المنهج الوصفي بالإضافة إلى تطبيق أداة من أدوات البحث وهي المقابلة وذلك بغية التحقق من صدق الفرضيات المطروحة وهي: - تتعدد أنماط الاتصال الأسري لدى أستاذات التعليم الابتدائي. - يرتبط نمط الاتصال للأستاذات الابتدائي بحالتها الاجتماعية. - يرتبط أنماط الاتصال الأسرة بنوع العلاقة الأسرية. - يؤثر التكوين المهني على الاستاذات بإكسابها مهارات اتصالية جديدة. - تتعدد المهارات الاتصالية أو الوسائط للأسرة بحسب النمط المستخدم. - تفعيل الاتصال الأسري على عملية التنشئة الاجتماعية يتوقف على نمط المستخدم وعلى العلاقة الاجتماعية وعلى العلاقة الاجتماعية. وقد خلصت الدراسة إلى النتائج التالية مركزية النمط المفتوح و مهارة الحوار في تصور و ممارسة أستاذة التعليم الابتدائي للاتصال الأسري وهذا ما ينعكس على أفراد أسرتها و علاقاتها الاجتماعيةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالاتصالen_US
dc.subjectالأسرةen_US
dc.subjectالاتصال الأسريen_US
dc.titleأنماط الاتصال الأسري لدى أستاذات التعليم الابتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.SOC.2023.50.pdf1,55 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.