Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13206
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorصحراوي, سهيلة-
dc.contributor.authorمفتاح, خيرة-
dc.date.accessioned2023-09-24T14:17:41Z-
dc.date.available2023-09-24T14:17:41Z-
dc.date.issued2023-07-09-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13206-
dc.descriptionDuring the sixties of the twentieth century, literary criticism witnessed a set of critical approaches coinciding with the new criticism in the European and American worlds. As for the thematic criticism that studies the literary phenomenon internally,The thematic curriculum is one of these approaches, it searches for the mean idea or dominant themes and identifies their recurring semantic axes in the literary text; This criticism originated with and crystallized among and Arab critics. Finally; we extracted the theme of sadness from the dewan of samra al-dama w al-hawa by applying this approach to this dewanen_US
dc.description.abstractشهد النقد الأدبي خلال الستينات من القرن العشرين من المناهج النقدية تزامنا مع النقد الجديد في العالم الأوروبي والأمريكي؛ فتعمل هذه المناهج على تحليل النص واستخراج خصائصه الإبداعية والجمالية والفنية، ويعد المنهج الموضوعي من إحدى هذه المناهج أما النقد الموضوعاتي الذي يدرس الظاهرة الأدبية دراسة داخلية، يبحث عن الفكرة الرئيسية أو التيمات المهيمنة، وتحديد محاورها الدلالية المتكررة في النص الأدبي، حيث نشأ هذا النقد وتبلور على مجموعة من النقاد الغربيين وكذلك العرب. وفي الأخير، قمنا باستخراج تيمة الحزن في ديوان سمراء الدمع والهوى بتطبيق هذا الديوان.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité IBN KHALDOUN- Tiareten_US
dc.subjectالموضوع، الموضوعاتية، سمراء، الدمع، حنين، شوق، فقد، فراق، موت، ألم، وجع، الآهات.en_US
dc.title.تيمة الحزن في ديوان " سمراء الدمع والهوى " للشاعرة سعاد عكرمي مقاربة موضوعاتيةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تيمة الحزن.pdf1,45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.