Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13051
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorخلف الله, خيرة-
dc.contributor.authorموازي, فاطيمة الزهرة-
dc.date.accessioned2023-09-17T08:44:41Z-
dc.date.available2023-09-17T08:44:41Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13051-
dc.descriptionThe subject of ourstudy deals witheducation in the Tiaret region (1956- 1962 AD), according to a work plan consisting of an introduction, an introduction, twochapters, and a conclusion, wherewetouched on a historicaloverview of the region, and thenwetalked about the educational reality of it, through the educationalpolicypursued by France to eliminateArabeducation. , and the dissemination of its western civilization in addition to the efforts of the Arabeducation institutions in the region in the face of this ignorance policy, and wealsotouched on the various positions regardingthispolicy and itsmost important repercussions, and weconcluded the topicwith a conclusion in whichweanswered the problem and the sub-questions thatitcontained.en_US
dc.description.abstractیتناول موضوع د را ستنا التعلیم في منطقة تیارت 1956-1962 وفق خطة عمل تتألف منمقدمة، مدخل وفصلین وخاتمة، حیث تطرقنا عن لمحة تاریخیة عن المنطقة، ثم تحدثنا عن الواقع التعلیمي لها، من خلال السیاسة التعلیمیة التي انتهجتها فرنسا للقضاء على التعلیم العربي، ونشر حضارتها الغربیة بالإضافة إلى جهود مؤسسات التعلیم العربي بالمنطقة أمام هذه السیاسة التجهیلیة، كما تطرقنا إلى مختلف المواقف إز ا ء هذه السیاسة وأهم انعكاساته وختمنا الموضو ع بخاتمة أجبنا فیها عن الإشكالیة والتساؤلات الفرعیة التي احتوتها.en_US
dc.language.isofren_US
dc.publisheruniversité ibn khaldoun-tiareten_US
dc.subjectتیارت، التعلیم، السیاسة التعلیمیة.en_US
dc.titleالتعلیم في منطقة تیارت 1956 - 1962 مen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.HIS.2023.70.pdf1,18 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.