Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13011
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | فارب, محمد | - |
dc.contributor.author | عشار, خالد | - |
dc.date.accessioned | 2023-09-14T09:30:12Z | - |
dc.date.available | 2023-09-14T09:30:12Z | - |
dc.date.issued | 2023-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13011 | - |
dc.description | This study aims to identify the relationship between psychological compatibility and secondary school achievement of third-year pupils. The study was conducted on a sample of 36 pupils. The descriptive curriculum has been used because it is best suited for this study. The psychological compatibility measure of Zainab Choucair has also been used. After its application, we have reached the following results: -There is no correlation between psychological compatibility and secondary school achievement of three secondary pupils. - The level of psychological compatibility is high in secondary three pupils. - The level of educational attainment is high among the third secondary pupils. - There are no statistically significant differences in the level of psychological compatibility of secondary three pupils depending on the sex variable. -There are no statistically significant differences in the level of educational achievement of third-year secondary pupils attributable to the sex variable. -There are statistically significant differences in the level of psychological compatibility of the third secondary pupils attributable to the division's variable. - There are statistically significant differences in the level of psychological compatibility of the three secondary pupils attributable to the modified variable - educational attainment | en_US |
dc.description.abstract | تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على العلاقة بين التوافق النفسي والتحصيل الدراسي لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي، وأجريت الدراسة على عينة مكونة من 36 تلميذا وقد تم الإعتماد على المنهج الوصفي لأنه الأنسب لهذه الدراسة. كما تم الإعتماد على مقياس التوافق النفسي لزينب شقير، وبعد تطبيقه توصلنا إلى النتائج التالية: لا توجد علاقة بين التوافق النفسي و التحصيل الدراسي لدى تلاميذ الثالثة ثانوي. مستوى التوافق النفسي مرتفع لدى تلاميذ الثالثة ثانوي. مستوى التحصيل الدراسي مرتفع لدى تلاميذ الثالثة ثانوي. لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى التوافق النفسي لدى تلاميذ الثالثة ثانوي تبعا لمتغير الجنس. لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى التحصيل الدراسي لدى تلاميذ الثالثة ثانوي نعزى لمتغير الجنس. توجد فرفروق ذات دلالة إحصائية في مستوى التوافق النفسي لدى تلاميذ الثالثة ثانوي تعزى لمتغير الشعبة. توجد فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى التوافق النفسي لدى تلاميذ الثالثة ثانوي تعزى لمتغير المعدل-التحصيل الدراسي. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون-تيارت | en_US |
dc.subject | التوافق النفسي | en_US |
dc.subject | التحصيل الدراسي | en_US |
dc.title | التوافق النفسي وعلاقته بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ الثالثة ثانوي | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2023.32.pdf | 1,13 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.