Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13001
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorدايب, فايزة-
dc.contributor.authorرباح, سمية-
dc.date.accessioned2023-09-14T08:52:49Z-
dc.date.available2023-09-14T08:52:49Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13001-
dc.descriptionThe inclusion of modern technology in libraries is necessary and even a major challenge, including the presence of social media networks to provide better information services and to raise the performance of the information specialist. This memo, which is part of the impact of social media sites on the development of office service at my office, and the extent to which the Central University Library uses social networking to develop and improve its services to reduce and minimize the shortcomings in the services currently provided in our university libraries, continues to rely on traditional methods and methods. This is what we discussed in our study because it was the first chapter about social media sites and services and the second chapter about social media networks and their impact on office services. The field study was a study about Facebook in the central library of the University of Tesmiselt where the central library adopted the website of Elvis Bok to familiarize itself with its service and bring as many beneficiaries as possible and develop traditional services to facilitate the tasks of the information specialist, especially in a digital environment that depends.en_US
dc.description.abstractإن ادراج التكنولوجية الحديثة في المكتبات أمر ضروري بل تحدي كبير، ومن مظاهر ذلك التواجد شبكات التواصل الاجتماعي لتقديم خدمات معلومات أفضل والرفع من أداء اخصائي المعلومات. تأتي الإشكالية التي تناولتها هذه المذكرة التي تدخل في إطار تأثير مواقع التواصل الاجتماعي في تطوير الخدمة المكتبية عند المكتبي ومدى استعمال المكتبة الجامعية المركزية لجامعة تيسمسيلت لشبكات التواصل الاجتماعي لتطوير وتحسين خدماتها للتقليص والتقليل من النقائص الموجودة في الخدمات المقدمة حاليا بمكتباتنا الجامعية في ضل مواصلتها الاعتماد على الطرق والوسائل التقليدية. وهذا ما تناولناه في دراستنا اذ كان الفصل الأول حول مواقع التواصل الاجتماعي وخدماتها والفصل لثاني حول شبكات التواصل الاجتماعي وتأثيرها في الخدمات المكتبية اما الدراسة الميدانية فكانت دراسة عن موقع الفيس بوك في المكتبة المركزية لجامعة تيسمسيلت حيث اعتمدت المكتبة المركزية موقع الفيس البوك للتعريف بخدمتها وجلب اكبر قدر ممكن من المستفيدين وتطوير الخدمات التقليدية لتسهيل مهام اخصائي المعلومات خصوصا ونحن في بيئة رقمية تعتمد على كل ما هو رقمي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectمواقع التواصل الإجتماعيen_US
dc.subjectالخدمة المكتبيةen_US
dc.titleأثر مواقع التواصل الاجتماعي في تطوير الخدمة المكتبية عند المكتبيين دراسة على موقع الفيس بوك بالمكتبة المركزية لجامعة تيسمسيلتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.BIB.2023.04.pdf7,45 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.