Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12952
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | خلفة, بشرى | - |
dc.contributor.author | حدار, حفيظة | - |
dc.date.accessioned | 2023-09-13T09:59:24Z | - |
dc.date.available | 2023-09-13T09:59:24Z | - |
dc.date.issued | 2023-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12952 | - |
dc.description | The aim of the present study is to identify the relationship between behavioral disorders of the middle students in the context of the cancellation of hatchery and class management from the point of view of teachers in several averages in the state of Tiaret. The study sample consisted of 130 intermediate professors to arrive at the study's results and thus answer their questions. This research brought together two theoretical aspects in which we touched on the introductory chapter and the second chapter devoted to the first variable, behavioral disorders, and then the second variable class management, The third chapter was devoted to the applied aspect in which we presented the methodological procedures and included the survey and basic study. The descriptive curriculum was followed in collecting the study data. We relied on two tools. The first tool was a questionnaire for behavioral disorders in middle students from the teacher's point of view Fourth, we discussed the presentation and interpretation of the results in the light of the sub-hypotheses and the general hypothesi | en_US |
dc.description.abstract | هدفت هذه الدراسة الحالية الى التعرف على العلاقة بين الاضطرابات السلوكية لدى تلاميذ المتوسط في ظل الغاء التفويج والادارة الصفبة من وجهة نظر الأساتذة في عدة متوسطات بولاية تيارت، تكونت عين الدراسة من 130 استاذ من طور المتوسط من اجل الوصول الى نتائج الدراسة وبالتالي الاجابة على تساؤلاتها ، حيث جمع هذا البحث جانبين النظري تطرقنا فيه الى الفصل التمهيدي والفصل الثاني خصص للمتغير الأول وهو الاضطرابات السلوكية ثم المتغير الثاني خصص للمتغير الأول وهو الاضطرابات السلوكية ثم المتغير الثاني الادارة الصفية اما الفصل الثالث خصص للجانب التطبيقي. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون-تيارت | en_US |
dc.subject | الاضطرابات السلوكية | en_US |
dc.subject | الادارة الصفية | en_US |
dc.title | الاضطرابات السلوكية لدى تلاميذ المتوسط في ظل الغاء نظام التفويج وعلاقته بالادارة الصفية من وجهة نظر الأساتذة | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2023.16.pdf | 13,57 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.