Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12952
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorخلفة, بشرى-
dc.contributor.authorحدار, حفيظة-
dc.date.accessioned2023-09-13T09:59:24Z-
dc.date.available2023-09-13T09:59:24Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12952-
dc.descriptionThe aim of the present study is to identify the relationship between behavioral disorders of the middle students in the context of the cancellation of hatchery and class management from the point of view of teachers in several averages in the state of Tiaret. The study sample consisted of 130 intermediate professors to arrive at the study's results and thus answer their questions. This research brought together two theoretical aspects in which we touched on the introductory chapter and the second chapter devoted to the first variable, behavioral disorders, and then the second variable class management, The third chapter was devoted to the applied aspect in which we presented the methodological procedures and included the survey and basic study. The descriptive curriculum was followed in collecting the study data. We relied on two tools. The first tool was a questionnaire for behavioral disorders in middle students from the teacher's point of view Fourth, we discussed the presentation and interpretation of the results in the light of the sub-hypotheses and the general hypothesien_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الحالية الى التعرف على العلاقة بين الاضطرابات السلوكية لدى تلاميذ المتوسط في ظل الغاء التفويج والادارة الصفبة من وجهة نظر الأساتذة في عدة متوسطات بولاية تيارت، تكونت عين الدراسة من 130 استاذ من طور المتوسط من اجل الوصول الى نتائج الدراسة وبالتالي الاجابة على تساؤلاتها ، حيث جمع هذا البحث جانبين النظري تطرقنا فيه الى الفصل التمهيدي والفصل الثاني خصص للمتغير الأول وهو الاضطرابات السلوكية ثم المتغير الثاني خصص للمتغير الأول وهو الاضطرابات السلوكية ثم المتغير الثاني الادارة الصفية اما الفصل الثالث خصص للجانب التطبيقي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالاضطرابات السلوكيةen_US
dc.subjectالادارة الصفيةen_US
dc.titleالاضطرابات السلوكية لدى تلاميذ المتوسط في ظل الغاء نظام التفويج وعلاقته بالادارة الصفية من وجهة نظر الأساتذةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2023.16.pdf13,57 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.