Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12897
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorتومي, فاطمة-
dc.contributor.authorعشار, فوزية-
dc.date.accessioned2023-09-12T10:18:46Z-
dc.date.available2023-09-12T10:18:46Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12897-
dc.descriptionThe aim of the present study is to identify the relationship between parental treatment methods and school bullying among middle pupils and the level of parental treatment methods (high, medium, low), as well as the level of pupils' bullying and the gender difference in school bullying. The sample of the study consisted of 130 pupils and pupils from intermediate pupils and relied on the linkage curriculum to achieve the study's objectives. The measure of parental treatment methods and the measure of school bullying were based on the results of the study: - There is no statistically significant correlation between parental treatment methods and school bullying among middle pupils. - The average level of parental treatment among the average pupils. - The average pupils' level of school bullying is low. - There are no statistically significant differences in school bullying attributable to the sex variable.en_US
dc.description.abstractهىدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على العلاقة بين أساليب المعاملة الوالدية والتنمر المدرسي لدى تلاميذ المتوسط ومعرفة مستوى أساليب المعاملة الوالدية كما هدفت إلى معرفة مستوى التنمر لدى التلاميذ والفرق بين الجنسين في التنمر المدرسي حيث تكونت عينة الدراسة من ( 130) تلميذ وتلميذة من تلاميذ متوسط وتم الاعتماد على المنهج الوصفي الارتباطي ولتحقيق اهداف الدراسة تم الاعتماد على مقياس أساليب المعاملة الوالدية ومقياس التنمر المدرسي وقد توصلت نتائج الدراسة إلى ما يلي: لا توجد علاقة إرتباطية دالة إحصائيا بين أساليب المعاملة الوالدية والتنمر المدرسي لدى تلاميذ المتوسط. - مستوى أساليب المعاملة الوالدية متوسط لدى تلاميذ المتوسط. - مستوى التنمر المدرسي لدى تلاميذ المتوسط منخفض. - لا توجد فروق ذات دلالة احصائية لتنمر المدرسي تعزى لمتغير الجنس.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالمعاملة الوالديةen_US
dc.subjectالتنمر المدرسيen_US
dc.titleأساليب المعاملة الوالدية وعلاقتها بالتنمر لدى تلاميذ المتوسطen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2023.08.pdf2,12 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.