Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12889
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorسعيدة, مسلوب-
dc.contributor.authorاسماء, زواتنية-
dc.date.accessioned2023-09-12T10:04:16Z-
dc.date.available2023-09-12T10:04:16Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12889-
dc.description.abstractیعتبر الغزالي من أحد أهم المفكرین في التاریخ الإسلامي حیث أنه عرف بتصوفه وفلسفته واسعة الأطراف في شتى المجالات وخاصة المجال الفني الفلسفي وما یحمله من جمالیات. فالجمال عنده هو ملكة روحیة نابع من تصوفه، حیث أنه یجسد الجمال في الكمال الذي لا یكون إلا لله سبحانه وتعالى. رفضه كل الأفكار الجمالیة المعارضة لأصول الشرع من كتاب وسنة. _ تقسیم الجمال إلى نوعین، حسي(ظاهري) ومعنوي(باطني) مع محاولته التوفیق بین هذین النوعین من الجمال. _ تفضیله الجمال المعنوي على الجمال الحسي تمجیدا منه لمكارم الأخلاق. _ الجمال المطلق هو جمال الذات الإلهیة الذي هو أصل كل جمال.en_US
dc.description.sponsorshipAl-Ghazali is considered one of the most important thinkers in Islamic history He was known for his wide-ranging Sufism and philosophy in various fields, especially the artistic field and the aesthetics it carries For him, beauty is a spiritual faculty, and it stems from his Sufism, as it embodies beauty in the perfection that is only God Almighty. His rejection of all aesthetic ideas opposing the principles of Sharia from the Book and Sunnah. - Dividing beauty into two types, sensual (apparent) and moral (mystical), while trying to reconcile these two types of beauty. - Preferring moral beauty over sensual beauty, glorifying his morals. - Absolute beauty is the beauty of the divine self that is the origin of all beauty.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectالجمال، فلسفة أبي حامد الغزالي، الحب.en_US
dc.titleالجمال في فلسفة ابي حامد الغزاليen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PHIL.2023.08.pdf844,7 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.