Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12729
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | بن قرشوح امال | - |
dc.contributor.author | بن هنة نجاة | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-27T09:00:18Z | - |
dc.date.available | 2023-07-27T09:00:18Z | - |
dc.date.issued | 2023-07-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12729 | - |
dc.description | The success of the learning process is closely related to how to prepare and build tests in order to diagnose the true level of the student, know the difficulties he faces and achieve the desired goals. Tests are the means through which the educational process can be improved and developed, and the marks that result from tests are an important basis for decisions and procedures in all stages of education that are controlled by many factors, including: Good preparation for tests. | en_US |
dc.description.abstract | إن نجاح العملية التعلمية مرتبط ارتباط وثيق بكيفية إعداد وبناء الاختبارات من أجل تشخيص المستوى الحقيقي للطالب، ومعرفة الصعوبات التي تواجهها وتحقيق الأهداف المرجوة. تعتبر الاختبارات الوسيلة التي يمكن عن طريقها تحسين وتطوير العملية التربوية والتعليمية، كما أن العلامات التي تنتج عن الاختبارات تعتبر أساسا هاما من القرارات والإجراءات في جميع مراحل التعليم التي تسيطر عليه عوامل عديدة منها : الإعداد الجيد للاختبارات. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات | en_US |
dc.subject | اختبار | en_US |
dc.subject | اللغة العربية | en_US |
dc.subject | كفاءات التلعلم | en_US |
dc.subject | التعليم المتوسط | en_US |
dc.title | اثر بناء اختبار اللغة العربية في تحقيق كفاءات التعلم التعليم المتوسط | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
1.pdf | 378,41 kB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.