Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12670
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمغرابي سارة-
dc.contributor.authorحاجد حفصة-
dc.date.accessioned2023-07-17T07:58:11Z-
dc.date.available2023-07-17T07:58:11Z-
dc.date.issued2023-06-18-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12670-
dc.descriptionAggressive behavior is the infliction of physical or verbal harm on others, and it has dominated the school environment. Therefore, our research aimed to identify the causes of aggressive behavior within the educational institution and its impact on linguistic achievement. We revealed through our analysis of the questionnaire that aggressive behavior among teachers (males and females) usually results For social, family and school reasons, and it negatively affects their linguistic achievement, and from it, addressing this phenomenon and taking care of this group has become an inevitable necessity.en_US
dc.description.abstractالسلوك العدواني هو الحاق الضرر الجسدي او اللفظي بالأخرين و قد سيطر على الاوساط المدرسية لذلك هدف بحثنا الى الوقوف على اسباب السلوك العدواني داخل المؤسسة التعليمية و اثره على التحصيل اللغوي وقد كشفنا من خلال تحليلنا للاستبيان ان السلوك العدواني عند المتمدرسين(ذكور و اناث) ينتج عادة عن اسباب اجتماعية و اسرية و مدرسية و يعود بالسلب على التحصيل اللغوي لديهم و منه معالجة هذه الظاهرة و التكفل بهذه الفئة اصبح ضرورة حتمية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغاتen_US
dc.subjectالسلوكen_US
dc.subjectالعدوانيةen_US
dc.subjectالوسط المدرسيen_US
dc.subjectالتحصيل اللغويen_US
dc.subjectالطور الابتدائيen_US
dc.titleأثر السلوك العدواني في الوسط المدرسي على مردود التحصيل اللغوي أولى ابتدائي –أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة نهائية.pdf2,59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.