Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12652
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorدوقان مروى-
dc.contributor.authorعبدالله أم كلثوم ياسمين-
dc.date.accessioned2023-07-12T09:48:44Z-
dc.date.available2023-07-12T09:48:44Z-
dc.date.issued2023-07-03-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12652-
dc.descriptionLiterary and critical studies have given great importance to the subject of textual thresholds within the literary text by defining the concept, types and functions, which recorded a remarkable presence in the critical study on the semantic and aesthetic formation of the thresholds, especially the aspect of addressing, through luring the recipient (The reader) to the depths of the text and its crypts encrypted, each threshold of the literary text thresholds carry several semantic functions in front of the reader through seduction and seduction for suspense and analysis. Where our research, like all scientific research, sought to dive on the subject of 'textual thresholds', especially the side of the title threshold, which imposes its control over the rest of the other thresholds and the components of the literary text and its great impact on the recipient. This allowed us to study on the subject of textual thresholds in the book I was honored by your departure by the Algerian writer Fairouz Resham to stand on the textual thresholds by adjusting the linguistic and idiomatic concept and the updated semantic and aesthetic functions within the text. Based on the link between the textual thresholds and the book 'I was honored by your departure', which had a semantic impact and an aesthetic dimension through the title threshold, the cover threshold, the introduction threshold, the dedication threshold, and the internal headings threshold.en_US
dc.description.abstractقد اولت الدراسات الأدبية والنقدية اهمية كبيرة لموضوع العتبات النصية داخل النص الأدبي من خلال تحديد المفهوم والانواع والوظائف مما سجلت تصورا لافتا في الدراسة النقدية حول التشكيل الدلالي والجمالي للعتبات خصوصا جانب العنونة وذلك من خلال استدراج المتلقي)القارئ( لأغ وار النص وخباياه المشفرة فكل عتبة من عتبات النص الادبي تحمل عدة وظائف دلالية امام القارئ من خلال الاغواء والاغراء للتشويق والتحليل . يي سعى بحثنا كسائر البحوث العلمية في الغوص يول مويوع "العتبات النصية" خاصة جانب عتبة العنوان التي تفرض سيطرتها على باقي العتبات الاخرى ومكونات النص الادبي وما تحدثه من اثر بالغ لدى المتلقي . مما سمحت لنا الدراسة يول مويوع العتبات النصية في كتاب تشرفت برييلك للكاتبة والادبية الجزائرية فيروز رشام بالوقوف على العتبات النصية وذلك من خلال يبط المفهوم اللغوي والاصطلايي والوظائف الدلالية والجمالية المحدثة داخل النص . انطلاقا من ربط العلاقة بين العتبات النصية والكتاب "تشرفت برييلك" التي كانت هما اثرا دلاليا وبعدا جماليا من خلال عتبة العنوان، عتبة الغلاف، عتبة المقدمة، عتبة الامداء، عتبة العناوين الداخلية .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغاتen_US
dc.titleالعتبات النصية في الرواية الجزائرية المعاصرة رواية تشرفت برحيلك لفيروز رشام أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
العتبات النصية في الرواية الجزائرية المعاصرة.pdf1,96 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.