Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12643
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | ولاد علي زهرة | - |
dc.contributor.author | لقرع مريم | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-11T13:06:29Z | - |
dc.date.available | 2023-07-11T13:06:29Z | - |
dc.date.issued | 2023-06-25 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12643 | - |
dc.description | In this research, we dealt with the importance of early education in teaching the Arabic language, through this work, both theoretical and applied, which was characterized by questions addressed to both educators (nursery and preparatory), and we concluded that the official goal of early education is to prepare the child for school, and it also works to provide the child with Language, in addition to developing his linguistic and mathematical skills, and instilling his creativity and innovation spirit, as well as working to convey the value of education, and reduce learning problems and difficulties. | en_US |
dc.description.abstract | تناولنا في هذا البحث أهمية التعليم المبكر في تعليم اللغة العربية ، من خلال هذا العمل بشقيه النظري والتطبيقي ، الذي تميز بأسئلة موجهة إلى كلتا المربيتين ( الحضانة والتحضيري ) وقد توصلنا إلى أن الهدف الرسمي للتعليم المبكر هو تجهيز الطفل للمدرسة ، كما يعمل إلى إكساب الطفل اللغة ، بالإضافة إلى تنمية مهاراته اللغوية والحسابية ، وغرس روح الإبداع والابتكار لديه ، كما يعمل على نقل قيمة التعليم ، ويحد من مشاكل وصعوبات التعلم . | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات | en_US |
dc.subject | التعليم المبكر | en_US |
dc.subject | اللغة العربية | en_US |
dc.subject | تعليم | en_US |
dc.title | تعليم اللغة العربية في مرحلة التعليم المبكر | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
تعليم اللغة العربية في مرحلة التعليم المبكر الاخيرة.pdf | 10,36 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.