Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12643
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorولاد علي زهرة-
dc.contributor.authorلقرع مريم-
dc.date.accessioned2023-07-11T13:06:29Z-
dc.date.available2023-07-11T13:06:29Z-
dc.date.issued2023-06-25-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12643-
dc.descriptionIn this research, we dealt with the importance of early education in teaching the Arabic language, through this work, both theoretical and applied, which was characterized by questions addressed to both educators (nursery and preparatory), and we concluded that the official goal of early education is to prepare the child for school, and it also works to provide the child with Language, in addition to developing his linguistic and mathematical skills, and instilling his creativity and innovation spirit, as well as working to convey the value of education, and reduce learning problems and difficulties.en_US
dc.description.abstractتناولنا في هذا البحث أهمية التعليم المبكر في تعليم اللغة العربية ، من خلال هذا العمل بشقيه النظري والتطبيقي ، الذي تميز بأسئلة موجهة إلى كلتا المربيتين ( الحضانة والتحضيري ) وقد توصلنا إلى أن الهدف الرسمي للتعليم المبكر هو تجهيز الطفل للمدرسة ، كما يعمل إلى إكساب الطفل اللغة ، بالإضافة إلى تنمية مهاراته اللغوية والحسابية ، وغرس روح الإبداع والابتكار لديه ، كما يعمل على نقل قيمة التعليم ، ويحد من مشاكل وصعوبات التعلم .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغاتen_US
dc.subjectالتعليم المبكرen_US
dc.subjectاللغة العربيةen_US
dc.subjectتعليمen_US
dc.titleتعليم اللغة العربية في مرحلة التعليم المبكرen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
تعليم اللغة العربية في مرحلة التعليم المبكر الاخيرة.pdf10,36 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.