Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12643
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorولاد علي زهرة-
dc.contributor.authorلقرع مريم-
dc.date.accessioned2023-07-11T13:06:29Z-
dc.date.available2023-07-11T13:06:29Z-
dc.date.issued2023-06-25-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12643-
dc.descriptionIn this research, we dealt with the importance of early education in teaching the Arabic language, through this work, both theoretical and applied, which was characterized by questions addressed to both educators (nursery and preparatory), and we concluded that the official goal of early education is to prepare the child for school, and it also works to provide the child with Language, in addition to developing his linguistic and mathematical skills, and instilling his creativity and innovation spirit, as well as working to convey the value of education, and reduce learning problems and difficulties.en_US
dc.description.abstractتناولنا في هذا البحث أهمية التعليم المبكر في تعليم اللغة العربية ، من خلال هذا العمل بشقيه النظري والتطبيقي ، الذي تميز بأسئلة موجهة إلى كلتا المربيتين ( الحضانة والتحضيري ) وقد توصلنا إلى أن الهدف الرسمي للتعليم المبكر هو تجهيز الطفل للمدرسة ، كما يعمل إلى إكساب الطفل اللغة ، بالإضافة إلى تنمية مهاراته اللغوية والحسابية ، وغرس روح الإبداع والابتكار لديه ، كما يعمل على نقل قيمة التعليم ، ويحد من مشاكل وصعوبات التعلم .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغاتen_US
dc.subjectالتعليم المبكرen_US
dc.subjectاللغة العربيةen_US
dc.subjectتعليمen_US
dc.titleتعليم اللغة العربية في مرحلة التعليم المبكرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.