Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12615
Title: نشاط الادماج اللغوي بين التلقي و الطرائق النشطة
Authors: بلعبيد رابحة
بن سوالة رقية
Keywords: نشاط الادماج
التلقي
الطرائق النشطة
المعلم
المتعلم
المعرفة
Issue Date: 2-Jul-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Abstract: تتناول هذه الدراسة جانب من الجوانب التعليمية ،حيث ترتكز بالضرورة على تبني عملية الإدماج، ويعتبر الإدماج المكون الأساسي والرئيسي لكل أنظمة التعليم حيث يمكن أن تستعمل التقديرات في المدارس لمراقبة نظم التعليم من أجل المحاسبة العامة ، وتساعد على تحسين المناهج وتمكن من إنتاج فعالية التعليم ، والممارسات التعليمية ودرجة إنجاز الطالب ،لذلك يجب على المنظومة التربوية الجزائرية مراعاة النقائص الموجودة في عملية التعليم وإقامة حلول ، حيث تنقسم هذه الدراسة إلى مقدمة وأبواب وخاتمة ، أما المقدمة هي تمهيد للموضوع الذي تطرقنا إليه وطرح الإشكالية المتعلقة به ، أما العرض فهو عبارة عن فصول ومباحث مرتبطة ،وفي الأخير الخاتمة وهي عبارة عن مجموعة من النتائج التي توصلنا إليها من خلال بحثنا .
Description: This study deals with an aspect of the educational aspects, as it is necessarily based on adopting the integration process, and integration is considered the basic and main component of all education systems, as estimates can be used in schools to monitor education systems for public accountability, and help to improve the curricula and enable the production of effective Education, educational practices and the degree of achievement of the student, so the Algerian educational system must take into account the shortcomings in the education process and establish solutions, as this study is divided into an introduction, chapters and a conclusion. It consists of chapters and related topics, and finally the conclusion, which is a set of results that we reached through our research.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12615
Appears in Collections:Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.