Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12610
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | فاطمة عوسي | - |
dc.contributor.author | خالدية عطية | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-10T10:38:03Z | - |
dc.date.available | 2023-07-10T10:38:03Z | - |
dc.date.issued | 2023-06-20 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12610 | - |
dc.description | The study aimed to clarify the importance of preparatory education in the life of the child, and the most important educational methods used in this essential stage, and what are the most important qualities that the preparatory teacher enjoys, which form the basis for the development of the child in all the different aspects, with the concerned institutions ensuring that, and showing how to acquire The mother tongue, the use and communication of the Arabic language, how to revive it, the most important stages of development that the child goes through, the most important theories that dealt with this phenomenon, then building and developing knowledge directly and indirectly, with the use of a field study to test the validity of the hypotheses presented, which proved in the end that Acquisition of language is similar to cognitive development, and that cognitive development comes before linguistic development, because the child absorbs the concepts surrounding him, before acquiring his language. | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة إلى توضيح أهمية التربية التحضيرية في حياة الطفل، و أهم الوسائل التعليمية المستخدمة في هذه المرحلة الجوهرية، وما هي أهم الصفات التي تتمتع بها معلمة التحضيري والتي تشكل أساسا في نمو الطّفل من جميع النواحي المختلفة، مع تكفل المؤسسات المعنية بذلك، وتبيان كيفية اكتساب اللّغة الأم، واستعمال اللّغة العربية والتواصل بها، وكيفية إنعاشها، وأهم مراحل النّمو التي يمر بها الطفل، وأهم النظريات التي عالجت هذه الظاهرة، ثم بناء المعارف وتنميتها بشكل مباشر وغير مباشر، مع استخدام دراسة ميدانية لاختبار صحة الفرضيات المقدمة، والتي أثبتت في الأخير أن اكتساب اللّغة مماثل للنمو المعرفي، وأن النّمو المعرفي يأتي سابقا للنمو اللّغوي وذلك أن الطّفل يستوعب ما يحيط به من مفاهيم، قبل أن يكتسب لغته. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات | en_US |
dc.subject | التربية التحضيرة | en_US |
dc.subject | الطفل | en_US |
dc.subject | اكتساب اللغة الام | en_US |
dc.subject | اللغة العربية | en_US |
dc.subject | نظريات | en_US |
dc.subject | نمو معرفي | en_US |
dc.title | بين اكتساب اللغة العربية والنمو المعرفي التحضيري أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
مذكرة النمو المعرفي .pdf | 6,66 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.