Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12564
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.author­ بن يسعد إكرام-
dc.contributor.author­ بوحوص جيهان-
dc.date.accessioned2023-07-04T07:48:22Z-
dc.date.available2023-07-04T07:48:22Z-
dc.date.issued2023-06-25-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12564-
dc.descriptionLanguage occupies a place and great importance in the life of the individual, as it is a means of communication and a tool for communication and understanding with others, and it has an essential value in the life of every nation, and due to the great importance of language in human life, it made scientists and researchers preoccupied with it, especially in the human basal stage, which is the childhood stage, and therefore scholars affirm The soul believes that the first years of a child's life are the optimal period for his linguistic development, and it is the period in which care should be taken to teach him various language skills in appropriate ways so that the child can acquire them. Because he possesses the qualifications that qualify him to learn the language and its skills, and then establish through this period his current and future language. From this standpoint, we discussed the topic with the title, “Methods of teaching the Arabic language in the pre-school stage.” We dealt with various aspects of the research, and our main focus was on Indoctrination methods.en_US
dc.description.abstractتحتل اللّغة مكانة وأهميّة بالغة في حياة الفرد، فهي وسيلة للتواصل وأداة للتخاطب والتفاهم مع الآخرين، ولها قيمة جوهرية في حياة كل أمة، ونظرَا للأهميّة الكبيرة للغة في حياة الإنسان جعلت العلماء والباحثين ينشغلون بها وخاصة في المرحلة القاعديّة للإنسان وهي مرحلة الطفولة ، ولذلك يؤكّد علماء النّفس على أنّ السنوات الأولى من حياة الطفل هي الفترة المثلى للنمو اللّغوي عنده، وهي الفترة التي ينبغي أن يعتنى فيها بتعليمه مختلف المهارات اللّغوية بطرق ملائمة حتى يتمكن الطفل من اِكتسابها؛ لأنّه يمتلك المؤهلات التي تؤهله أن يتعلّم اللّغة ومهاراتها ومن ثم يؤسس من خلال هذه الفترة للغته الحالية والمستقبلية، من هذا المنطلق تناولنا الموضوع بالبحث بـ "طرق تلقين اللّغة العربية في مرحلة ما قبل التمدرس"، وتناولنا فيه جوانب مختلفة بالبحث وكان تركيزنا الأساسي حول طرق التلقين .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغاتen_US
dc.subjectاللغةen_US
dc.subjectمرحلة ما قبل التمدرسen_US
dc.subjectالمهارات اللّغويةen_US
dc.subjectطرق تلقين اللغة العربيةen_US
dc.titleطرق تلقيــن اللغة العربية في مرحلة ما قبـــــل التمدرسen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
طرق تلقين اللغة العربية في مرحلة ما قبل الطفولة.pdf3,62 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.