Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12433
Title: دور مجلس المنافسة الجزائري في تشجيع المبادرة الاقتصادية
Authors: مولفرعة, نعيمة
Keywords: منافسة
الممارسات التجارية
سلطة مستقلة
ضبط السوق
Issue Date: 3-Jun-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Citation: https://www.asjp.cerist.dz/en/article/190499
Series/Report no.: مجلة البحوث في الحقوق والعلوم السياسية;الجزء 08، العدد 01
Abstract: الهدف من الدراسة لهذا المقال هو ابراز مكانة و دور مجلس المنافسة من حيث أنه سلطة ادارية مستقلة مكلفة بضبط السوق وهذا من أجل شفافية و نزاهة الممارسات التجارية لتحقيق التوازن في السوق ، و بالتالي حماية المنافسة و ضمان حريتها في النظام القانوني الاقتصادي الجزائري بما يعود بالنفع على المستهلك و على سوق المنافسة بصفة عامة . اوضحت النتائج أن هذه السلطة المستقلة تعمل بجد على احترام شروط النشاط و تنظيم المنافسة و ذلك على مستوى كل قطاع اقتصادي تشرف عليه ، و تقييد الممارسات المنافية للمنافسة
Description: The aim of the study for this article is to highlight the position and role of the Competition Council in that it is an independent administrative authority charged with controlling the market and this is for the sake of transparency and integrity of business practices to achieve balance in the market and protect competition in the Algerian economic legal system. The results showed that this independent authority is working hard to respect the conditions of activity and the regulation of competition at the level of each economic sector it supervises, and to restrict anti-competitive practices.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12433
Appears in Collections:Volume 08/ N° 01



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.