Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12365
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorأعدور, خالد-
dc.date.accessioned2023-06-07T13:18:21Z-
dc.date.available2023-06-07T13:18:21Z-
dc.date.issued2021-12-28-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/172889en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12365-
dc.descriptionThe principle of sovereignty in airspace was a customary rule at the beginning of the era of aviation, as jurists clung to it and adopted states at the beginning of the twentieth century to protect their security and interests. However, after the remarkable development in the means of air navigation and the end of the period of world wars, this custom has become a rule stipulated in the most important international agreements related to the regulation of international air navigation, and it has become a flexible principle, Reflects the need for states to make the most of airspace.en_US
dc.description.abstractظهر مبدأ السيادة في الفضاء الجوي كقاعدة عرفية في بداية عصر الطيران حيث نادي به الفقهاء في بداية القرن العشرين وتمسكت به الدول حمايةً لأمنها ومصالحها، إلا أنه بعد تطور أدوات الملاحة الجوية ونهاية الحروب العالمية أصبحت هذه القاعدة العرفية قاعدة مكتوبة ومنصوصا عليها في أهم الاتفاقيات الدولية المنظمة للملاحة الجوية الدولية حيث أصبح هذا المبدأ مرنا يعكس حاجة الدول إلى الاستفادة القصوى من الفضاء الجوي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة البحوث في الحقوق والعلوم السياسية;الجزء 07، العدد 02-
dc.subjectالاتجاهات الفقهية والقانونيةen_US
dc.subjectمبدأ السيادةen_US
dc.subjectالفضاء الجويen_US
dc.subjectاتفاقية شيكاغوen_US
dc.titleالاتجاهات الفقهية والقانونية بصدد مبدأ سيادة الدولة في الفضاء الجويen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :Volume 07/ N° 02



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.