Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12210
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعبايد, فريحة حفيظة-
dc.date.accessioned2023-06-01T13:58:59Z-
dc.date.available2023-06-01T13:58:59Z-
dc.date.issued2018-06-04-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/52387en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12210-
dc.descriptionThe large number of offers of goods and services over the Internet has led to a lack of equality between contractors on the subject of the contract, due to the lack of legal centers due to lack of experience and knowledge of the consumer, which led to the loss of its focus in identifying the best needed goods and services, Especially when we talk about the electronic consumer, the latter can not preview the place of the contract, so it was necessary to find rules that protect the consumer electronic. The idea of electronic consumer safety and security is embodied by obliging the producer (professional, intermediary) to inform him and provide him with the necessary information so that he can make the right choice, and his satisfaction is based on knowledge and full knowledge of the contract, as the first step of the contract. This is justified in determining the right to electronic media, which falls on the professional commitment as the most important means to protect the electronic consumer, which made him represents a great importance in the field of contracts in general and contracts that are made through modern means of communication - the Internet in particular. This is what we will address through this study, which is described as: "Commitment to information prior to electronic contracting as a mechanism for consumer protection".en_US
dc.description.abstractلقد أدت كثرة عروض السلع و الخدمات عبر شبكة الانترنت، إلى عدم التساوي بين المتعاقدين بشأن محل العقد، وذلك لاختلاف المراكز القانونية نتيجة لافتقار الخبرة و المعرفة لدى المستهلك، ما دفع بهذا الأخير إلى فقدان تركيزه في التعرف على أفضل ما يحتاج إليه من سلع وخدمات، وخصوصا عندما نتحدث عن المستهلك الالكتروني، فهذا الأخير لا يستطيع معاينة محل العقد،ولهذا استلزم الأمر إيجاد قواعد تحمي المستهلك الالكتروني. فتتجسد فكرة سلامة المستهلك الالكتروني وأمنه من خلال إلزام المنتج (المهني، المتدخل ) بإعلامه وتزويده بالمعلومات الضرورية حتى يتسنى له الاختيار السليم، ويكون رضاؤه مبنيا على علم و دراية كاملة بما يقدم عليه من تعاقد، باعتباره الخطوة الأولى للتعاقد . وهذا ما يبرر تقرير الحق في الإعلام الإلكتروني الذي يقع على عاتق المهني الالتزام به باعتباره أهم وسيلة لحماية المستهلك الالكتروني، الأمر الذي جعل منه يمثل أهمية كبيرة في مجال العقود بصفة عامة والعقود التي تتم عبر وسائل الاتصال الحديثة – شبكة الانترنت بصفة خاصة . وهذا ما سوف نعالجه من خلال هذه الدراسة الموسومة ب : " الالتزام بالإعلام ما قبل التعاقد الالكتروني كآلية لحماية المستهلك ".en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة البحوث في الحقوق والعلوم السياسية;الجزء 04، العدد 01-
dc.subjectالالتزام بالإعلام ما قبل التعاقدen_US
dc.subjectالعقد الإلكترونيen_US
dc.subjectالمستهلك الإلكترونيen_US
dc.titleالالتزام بالاعلام ما قبل التعاقد الالكتروني كآلية لحماية المستهلكen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :Volume 04/ N° 01

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
الالتزام بالاعلام ما قبل التعاقد الالكتروني كآلية لحماية المستهلك.pdf843,62 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.