Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10976
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبن براهيم, دليلة-
dc.date.accessioned2023-04-25T09:52:53Z-
dc.date.available2023-04-25T09:52:53Z-
dc.date.issued2017-12-01-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/90315en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10976-
dc.descriptionOur main goal is to demonstrate the mother's awareness of her role and the extent of her contribution to the process of socialization through the use of the educational level that enables her to employ the most effective educational methods to carry out this process, to try to identify the values that broadcast in her children and the extent of their contribution to their academic achievement One of the reasons leading to the achievement of education is the method of raising and interest in raising children without neglecting the age stage, and to achieve this goal, we relied on a sample of 70 mothers or those 34 with a level of secondary education48,57%, ie 36 or those with a university education level of 51,42%. The research techniques used were the form and the interview. Mother has the social and basic status within the family, especially if we link the role of the mother here with the educational role. The mother who is constantly with the children, especially if she has a high level of education, contributes actively and positively to the process of social upbringing. She is familiar with all the modern methods that are effective for her children. They are good fit for themselves and their community.en_US
dc.description.abstractهدفنا الرئيسي يكمن في الرغبة لابرازمدى وعي الأم المتعلمة بدورها ومدى مساهمتها في عملية التنشئة الاجتماعية من خلال توظيفها المستوى التعليمي الذي يمكنها من المفروض من توظيف انجع الأساليب التربوية للقيام بهذه العملية ، وهذا لمحاولة التعرف على نوعية القيم التي تبثها في ابنائها ومدى مساهمتها في تحصيلهم الدراسي اي محاولة الكشف عن احد الأسباب المؤدية الى التحصيل الدراسي وهو اسلوب التنشئة والاهتمام بتربية الابناء دون اهمال المرحلة العمرية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة الخلدونية;Volume 10, Numéro 2-
dc.subjectالأم المتعلمةen_US
dc.subjectأساليب التنشئة الاجتماعيةen_US
dc.subjectالأسرةen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسي للطفلen_US
dc.titleالأم المتعلمة والتنشئة الاجتماعية للطفل (دراسة ميدانية لعينة من الأمهات المتعلمات بولاية تيارت)en_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :المجلد العاشر/ العدد 2



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.