Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10436
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمسري, نذير-
dc.date.accessioned2023-04-09T10:41:59Z-
dc.date.available2023-04-09T10:41:59Z-
dc.date.issued2022-04-15-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/185137en_US
dc.identifier.issn2773-3939-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10436-
dc.descriptionThrough this research paper, we tried to target the issue of the electronic banking services quality and their impact on the satisfaction of Algerian bank customers, relying on a sample of 288 clients, and in order to solve the problem of the study, we relied on the structural equations modeling method using the AMOS program. As for the results of the research, it was found that the indicators of quality and conformity with the study model are acceptable, and the path coefficients in the measurement model as well as the structural model showed that the dimensions of electronic service quality contribute a lot to improving customer satisfaction. And about the effect of the quality of electronic banking services on customer's satisfaction, it was clear through the value of the path coefficient that the relationship is significant at 1%, and that the effect is positive and strong. Keywords: electronic banking services, customers satisfaction, structural equations modelingen_US
dc.description.abstractحاولنا من خلال هذه الورقة البحثية أن نتطرق إلى موضوع جودة الخدمات البنكية الالكترونية ومدى تأثيرها على رضا عملاء البنوك الجزائرية معتمدين في ذلك على عينة من 288 عميل، ولمعالجة اشكالية الدراسة اعتمدنا على أسلوب النمذجة بالمعادلات الهيكلية باستخدام برنامج AMOS. وعن نتائج البحث فقد تبين أن مؤشرات الجودة والمطابقة لنموذج الدراسة مقبولة، كما بينت معاملات المسار في نموذج القياس وكذا النموذج الهيكلي أن أبعاد جودة الخدمة الالكترونية تساهم كثيرا في تحسين رضا العملاء، وعن تأثير جودة الخدمات البنكية الالكترونية على رضا العملاء فقد اتضح من خلال قيمة معامل المسار أن العلاقة معنوية عند مستوى دلالة 1 % وأن التأثير موجب وقوي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherFACULTE DES SCIENCES ECONOMIQUES , SCIENCES COMMERCIALES ET SCIENCES DE GESTIONen_US
dc.relation.ispartofseriesالمجلد 4 العدد 1;-
dc.subjectخدمات بنكية إلكترونيةen_US
dc.subjectرضا العملاءen_US
dc.subjectنمذجة بالمعادلات الهيكليةen_US
dc.titleنمذجة أثر جودة الخدمات البنكية الالكترونية على رضا العميل (حالة البنوك الجزائريةen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:المجلد الرابع / العدد 1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.