Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10436
Titre: نمذجة أثر جودة الخدمات البنكية الالكترونية على رضا العميل (حالة البنوك الجزائرية
Auteur(s): مسري, نذير
Mots-clés: خدمات بنكية إلكترونية
رضا العملاء
نمذجة بالمعادلات الهيكلية
Date de publication: 15-avr-2022
Editeur: FACULTE DES SCIENCES ECONOMIQUES , SCIENCES COMMERCIALES ET SCIENCES DE GESTION
Référence bibliographique: https://www.asjp.cerist.dz/en/article/185137
Collection/Numéro: المجلد 4 العدد 1;
Résumé: حاولنا من خلال هذه الورقة البحثية أن نتطرق إلى موضوع جودة الخدمات البنكية الالكترونية ومدى تأثيرها على رضا عملاء البنوك الجزائرية معتمدين في ذلك على عينة من 288 عميل، ولمعالجة اشكالية الدراسة اعتمدنا على أسلوب النمذجة بالمعادلات الهيكلية باستخدام برنامج AMOS. وعن نتائج البحث فقد تبين أن مؤشرات الجودة والمطابقة لنموذج الدراسة مقبولة، كما بينت معاملات المسار في نموذج القياس وكذا النموذج الهيكلي أن أبعاد جودة الخدمة الالكترونية تساهم كثيرا في تحسين رضا العملاء، وعن تأثير جودة الخدمات البنكية الالكترونية على رضا العملاء فقد اتضح من خلال قيمة معامل المسار أن العلاقة معنوية عند مستوى دلالة 1 % وأن التأثير موجب وقوي.
Description: Through this research paper, we tried to target the issue of the electronic banking services quality and their impact on the satisfaction of Algerian bank customers, relying on a sample of 288 clients, and in order to solve the problem of the study, we relied on the structural equations modeling method using the AMOS program. As for the results of the research, it was found that the indicators of quality and conformity with the study model are acceptable, and the path coefficients in the measurement model as well as the structural model showed that the dimensions of electronic service quality contribute a lot to improving customer satisfaction. And about the effect of the quality of electronic banking services on customer's satisfaction, it was clear through the value of the path coefficient that the relationship is significant at 1%, and that the effect is positive and strong. Keywords: electronic banking services, customers satisfaction, structural equations modeling
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10436
ISSN: 2773-3939
Collection(s) :المجلد الرابع / العدد 1



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.