Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10435
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorالعايب, طارق-
dc.date.accessioned2023-04-09T10:39:09Z-
dc.date.available2023-04-09T10:39:09Z-
dc.date.issued2022-04-15-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/185136en_US
dc.identifier.issn2773-3939-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/10435-
dc.descriptionThis study aims to reveal the relationship between the main components of the marketing information system, and marketing decision-making. It also aims to define the concept, elements, and components of the marketing information system. In this research, we relied on the descriptive analytical method as the most appropriate approach for this type of research. To ensure the organization’s continuity and growth in its activity and the expansion of its market share, and in order for the marketing function to be effective in the organization, there must be a comprehensive study of markets and their segmentation, knowledge of the desires and needs of consumers, and a study of products in all respects and how to distribute them. This is known as the marketing mix that involves under the marketing policies applied by the Marketing management in the organization. Keywords: System, information system, marketing, marketing, strategic marketing..en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن العلاقة بين المكونات الرئيسة لنظام المعلومات التسويقية، وصنع القرار التسويقي. كما وتهدف إلى التعريف بمفهوم، وعناصر، ومكونات نظام المعلومات التسويقية،واعتمدنا في هذا البحث على المنهج التحليلي الوصفي باعتباره المنهج الأنسب لهذا النوع من البحوث، أهم نتائج الدراسة هي أن الإستراتيجية التسويقية تعتمد المنظمة على التخطيط الاستراتيجي وتحديد الوسائل والإمكانيات التي تسمح بتحقيق هذه الأهداف والتي تضمن للمنظمة الاستمرارية والنمو في نشاطها وتوسيع حصتها السوقية، ولكي تكون وظيفة التسويق فعالة في المنظمة لابد من وجود دراسة شاملة من دراسة للأسواق وتجزئتها ومعرفة رغبات وحاجيات المستهلكين ودراسة المنتجات من جميع النواحي وكيفية توزيعها وهذا ما يعرف بالمزيج التسويقي الذي ينطوي تحت السياسات التسويقية المطبقة من طرف الإدارة التسويقية في المنظمةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherFACULTE DES SCIENCES ECONOMIQUES , SCIENCES COMMERCIALES ET SCIENCES DE GESTIONen_US
dc.relation.ispartofseriesالمجلد 4 العدد 1;-
dc.subjectنظامen_US
dc.subjectنظام المعلوماتen_US
dc.subjectالتسويقيةen_US
dc.subjectالتسويقen_US
dc.subjectالتسويق الاستراتجيen_US
dc.titleدور نظام المعلومات التسويقية في التسويق الاستراتجيen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :المجلد الرابع / العدد 1

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
دور نظام المعلومات التسويقية في التسويق الاستراتجي.pdf3,16 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.